ریتم آهنگ

موسیقی در محیط کار

موسیقی در محیط کار

افراد زیادی تمایل دارند هنگام کار به موسیقی گوش دهند و به باورشان موسیقی تمرکز آنها را بالا می‌برد. در مقابل، افرادی هم هستند که گوش دادن به موسیقی را عاملی در به هم ریختن شرایط کار و عدم تمرکز خود می‌دانند. اما خوب است بدانیم گوش دادن به موسیقی مناسب بر عملکرد و بازده کاری می‌تواند تاثیر مثبت بگذارد.
امروزه دانشمندان گوش دادن به موسیقی را یکی از مفیدترین راه‌های تزریق نشاط و انگیزه به زندگی می‌دانند. طی پژوهشی از شرکت کنندگان خواسته شد به مدت چند هفته هنگام کار کردن هدفون گذاشته و به موسیقی گوش دهند. نتایج نشان دادند که راندمان کاری این افراد تا 10% افزایش یافته است.
معروف‌ترین تحقیق در مورد موسیقی و کار به «تاثیر موتزارت» مشهور است که نشان داده که گوش دادن به موسیقی موتزارت باعث هوشمندی و بهبود سلامتی می‌شود؛ دانشجویان هنگام گوش دادن به موسیقی کلاسیک از عهده حل مسائل بهتر بر می‌آیند و جالبتر اینکه گاوها هم وقتی در معرض این موسیقی قرار گرفتند شیر بیشتری تولید کردند!
برای دستیابی به تمرکز بیشتر موسیقی‌های آرام و حتی بی کلام گزینه‌های بسیار خوبی هستند.
هنگامی که کار تکراری می‌شود گوش دادن به موسیقی مفید خواهد بود و تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که هنگام انجام کار تکراری در معرض موسیقی قرار می‌گیرند کارشان با سرعت بیشتر و اشتباه کمتری پیش رفته است. موسیقی باعث ترشح هورمون‌های شادی بخش در مغز می‌شود و شما احساس رضایت و تمرکز بیشتری خواهید داشت.
هنگام کار به موسیقی جدیدی که تا به حال نشنیده‌اید گوش نکنید. اگر یک موسیقی خاص را بار اول است که گوش می‌کنید بدنتان غافلگیر شده و مغز در برابر این اتفاق هورمون‌های بیشتری ترشح می‌کند که باعث می‌شود موسیقی برایتان جذاب تر شده و تمرکز شما را از کار به خود موسیقی جلب کند و کیفیت کارتان را به تدریج کاهش دهد. موسیقی‌ محل کارتان را از فهرست آهنگ‌هایی که قبلا شنیده‌اید و تازگی ندارند انتخاب کنید.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”